Υλοποίηση επιμορφωτικού σεμιναρίου για θέματα έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, για τα νέα Προγράμματα Σπουδών και το Πολλαπλό Βιβλίο
Σήμερα, Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας ένα ιδιαίτερα στοχευμένο και εποικοδομητικό, επιμορφωτικό σεμινάριο για τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες της 2ης Ενότητας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας. Συνολικά είκοσι στελέχη εκπαίδευσης συμμετείχαν ενεργά σε μία διαδικασία που στόχο είχε την ενημέρωση και την ανταλλαγή απόψεων γύρω από τα κρίσιμα λειτουργικά ζητήματα της νέας σχολικής χρονιάς 2025-26, αλλά και τις επικαιροποιημένες κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τα νέα Προγράμματα Σπουδών και το Πολλαπλό Βιβλίο.
Την ευθύνη της οργάνωσης και του εισηγητή είχε ο αρμόδιος Σύμβουλος Εκπαίδευσης κ. Μιχαήλ
Πολυχρονόπουλος, ο οποίος με συνεργατικό
πνεύμα εστίασε σε θεματικές ενότητες που αφορούν τόσο την καθημερινή
λειτουργία των σχολικών μονάδων όσο και στον ευρύτερο παιδαγωγικό σχεδιασμό. Η
παρουσίασή του εστίασε σε τρεις βασικούς άξονες:
1.
Λειτουργικά θέματα σχολικού έτους 2025-26
Έγινε
αναλυτική αναφορά στις διαδικασίες που σχετίζονται με τη διαχείριση του
σχολικού χρόνου, την οργάνωση των ωρολογίων προγραμμάτων, την αξιοποίηση του
ανθρώπινου δυναμικού και την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς. Δόθηκε
ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο του/της Διευθυντή/ντριας ως συντονιστή της
εκπαιδευτικής κοινότητας, με στόχο τη διασφάλιση ποιοτικών συνθηκών μάθησης για
το σύνολο του μαθητικού δυναμικού.
2.
Νέα Προγράμματα Σπουδών
Παρουσιάστηκαν οι βασικές καινοτομίες που εισάγουν τα ανανεωμένα Προγράμματα
Σπουδών σε επιμέρους γνωστικά αντικείμενα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη
διαθεματικότητα, στη διεπιστημονικότητα, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και στη στήριξη της
δημιουργικότητας των μαθητών/τριών. Μέσα από συζήτηση με τους
Διευθυντές/ντριες, αναδείχθηκαν προτάσεις για την καλύτερη εφαρμογή τους στην
πράξη, με σεβασμό στις ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής μονάδας.
Για
να δείτε τα Νέα Προγράμματα Σπουδών,
πατήστε εδώ .
3.
Το πολλαπλό βιβλίο
Ένα από τα κεντρικά ζητήματα του σεμιναρίου αποτέλεσε η εισαγωγή του πολλαπλού
βιβλίου, που φιλοδοξεί να εμπλουτίσει τη μαθησιακή διαδικασία προσφέροντας
περισσότερες επιλογές σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες. Αναλύθηκαν τα
πλεονεκτήματα αλλά και οι πρακτικές δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν και αναφέρθηκαν
τρόποι αξιοποίησης του υλικού με ευελιξία και δημιουργικότητα, ώστε να
ενισχυθεί η διαφοροποιημένη διδασκαλία και η εξατομικευμένη υποστήριξη των
μαθητών/τριών.
Η συνάντηση χαρακτηρίστηκε από πνεύμα συνεργασίας και αλληλοεπίδρασης. Οι Διευθυντές/ντριες είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα, να καταθέσουν εμπειρίες και να ανταλλάξουν καλές πρακτικές, δημιουργώντας ένα γόνιμο πεδίο διαλόγου καθώς οι νέες προκλήσεις απαιτούν ευελιξία, προσαρμοστικότητα και ηγετικές δεξιότητες. Τέθηκε, επίσης, το ζήτημα της αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων και της τεχνολογίας στην οργάνωση και παρακολούθηση της σχολικής ζωής, γεγονός που αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο και την τρέχουσα χρονιά. Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε με την επισήμανση του εισηγητή ότι η εκπαιδευτική ηγεσία αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την επιτυχία κάθε μεταρρύθμισης. Ειδικότερα, υπογράμμισε ότι η δέσμευση, η υπευθυνότητα και η έμπνευση των Διευθυντών/ντριών, σε συνδυασμό με τον κομβικό και αναντικατάστατο ρόλο των μάχιμων εκπαιδευτικών της τάξης, μπορούν να μετατρέψουν τις προκλήσεις σε ευκαιρίες θωράκισης του μαθησιακού - παιδαγωγικού χαρακτήρα του σχολείου εντός ενός αισιόδοξου αλλά και ρεαλιστικού εφαρμοστικού πλαισίου. Με τη σημερινή συνάντηση ενισχύθηκε η συλλογικότητα και καλλιεργήθηκε η πεποίθηση ότι το σχολείο μπορεί να εξελίσσεται διαρκώς, υπηρετώντας με συνέπεια τις ανάγκες των μαθητών/τριών του και της κοινωνίας γενικότερα με αλτρουισμό και υψηλό αίσθημα συνέπειας και ευθύνης των εκπαιδευτικών μας.
Για να ενημερωθείτε
για τα νέα Προγράμματα Σπουδών και
το Πολλαπλό Βιβλίο μέσα από μία
συνεργατική παρουσίαση των 13 Περιφερειακών
Εποπτών Ποιότητας Εκπαίδευσης
και των Συμβούλων του ΙΕΠ, πατήστε εδώ
.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου