ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ 1ου ΚΥΚΛΟΥ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ - ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΗΣ 2ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ Δ.Π.Ε. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

 

Ολοκληρώθηκε σήμερα, Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024, ο Α΄ Κύκλος Δειγματικών Διδασκαλιών & Επιμορφωτικών Δράσεων της 2ης Ενότητας της Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας που διοργανώθηκαν από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης της οικείας Ενότητας κ. Μιχαήλ Πολυχρονόπουλο, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις και τους/τις εκπ/κούς τριών Δημοτικών Σχολείων (16ο Δ.Σ. Καλαμάτας, 22ο Δ.Σ. Καλαμάτας, Δ.Σ. Ιδ. Εκπαιδευτηρίων Μπουγά).

 Ως προς τις Δειγματικές Διδασκαλίες υλοποιήθηκαν οι κάτωθι δράσεις: 


Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

 

Τη Δειγματική διδασκαλία παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα Τμήματα της Ε΄ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων της 2ης Ενότητας της Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας, στο γνωστικό αντικείμενο των Μαθηματικών της Ε΄ Τάξης με τίτλο διδακτικής ενότητας: «Γεωμετρικά σχήματα – Πολύγωνα – Περίμετρος». Η δράση υλοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Μπουγά στην Καλαμάτα από την εκπ/κό κ. Αναστασία Κυριακού (ΠΕ70). Η αρμόδια εκπ/κός αξιοποίησε στη διδακτική της πρακτική συγκεκριμένες εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη μαθηματική εκπ/ση καταδεικνύοντας τη χρησιμότητά τους έναντι της παραδοσιακής διδασκαλίας σε άμεση συνάρτηση με τους διδακτικούς στόχους του μαθησιακού αντικειμένου. Ταυτόχρονα, οι παριστάμενοι/ες εκπ/κοί είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για το παραδοσιακό διδακτικό μοντέλο πριν 50 χρόνια μέσα από την επίδειξη μαθητικών τετραδίων που εμπεριείχαν την ίδια γνωστική ενότητα και να προβούν σε συγκριτικές κρίσεις και αναγωγές των διδακτικών πρακτικών σε διαχρονικό επίπεδο!

Μετά το πέρας της διδασκαλίας, επακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση μεταξύ της Διδάσκουσας, του Συμβούλου Εκπ/σης και των παριστάμενων Εκπ/κών όπου τονίστηκε η σημαντικότητα του εκπαιδευτικού ρόλου ως προς την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδασκαλία των Μαθηματικών ως στοιχείο διδακτικού εμπλουτισμού και ισχυρού, γνωστικού και διαμεσολαβητικού εργαλείου στην καθημερινή διδακτική πρακτική του μαθήματος.

 

Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2024

 

Τη Δειγματική διδασκαλία παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα Τμήματα της Δ΄ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων της 2ης Ενότητας της Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας, στη Θεματική Ενότητα του γνωστικού αντικείμενου των Θρησκευτικών της Δ΄ Τάξης με τίτλο: «Σπουδαία παιδιά». Στη δράση, η οποία υλοποιήθηκε στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας από τον εκπ/κό κ. Φώτιο Κωτσόβολο (ΠΕ70 & ΠΕ01), αναδείχτηκε η αξία της πίστης, της ελπίδας, της αλληλεγγύης, του αλτρουισμού και λοιπών κοινωνικών αξιών ως θεμελιωδών εννοιών για την συνοχή και την πρόοδο των κοινωνιών, ως κατευθυντήριοι άξονες για την αξιολόγηση των εαυτών μας και των άλλων εντός ενός πολυπολιτισμικού σχολικού περιβάλλοντος αποδίδοντας μεγάλη σημασία στη συναίνεση, τη συνεργασία και την κοινή προσπάθεια ως αναγκαίων, ποιοτικών και πολιτισμικών συστατικών στοιχείων. Επιπρόσθετα, οι μαθητές/τριες της Δ΄ Τάξης ήρθαν σε επαφή -σε διαθεματικό, διαπολιτισμικό, διαφοροποιημένο και διαχρονικό επίπεδο- με το γλωσσικό πλούτο και το ιδιαίτερο συμβολικό λεξιλόγιο του μαθήματος εμβαθύνοντας στην ιστορική πορεία, στην πλούσια πολιτική και θρησκευτική μας ιστορία, στην πολιτιστική μας κληρονομιά και στον Ορθόδοξο τρόπο θεώρησης της ζωής μας. 

Μετά το πέρας της διδασκαλίας, επακολούθησε ανταλλαγή απόψεων μεταξύ του Δδιδάσκοντα, του Συμβούλου Εκπ/σης και των παριστάμενων Εκπ/κών με ιδιαίτερη εστίαση στην ανάπτυξη της «θρησκευτικής ταυτότητας» των μαθητών/τριών με ανοικτό πνεύμα καλλιέργειας του διαλόγου και της συνεργασίας πέρα από πρόδηλες διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των ομολογιών, των θρησκειών και των πολιτισμών ως αναγκαίων συστατικών των σύγχρονων, ανοικτών και πλουραλιστικών  κοινωνιών. Τέλος, αναπτύχθηκαν απόψεις ως προς τη διδασκαλία των Θρησκευτικών στο Δημοτικό Σχολείο -σύμφωνα με τα τρέχοντα και τα νέα Π.Σ.-  όπου, με βάση τις αρχές της ορθόδοξης πίστης και αξιόπιστων ιστορικών/θρησκευτικών πηγών, δεν θα πρέπει να αποβλέπει στην κατήχηση ή στον προσηλυτισμό, αλλά στην παροχή εκείνων των θρησκευτικών μορφωτικών αγαθών, που σημάδεψαν και οριοθετούν την πορεία του Ελληνικού/Νεοελληνικού και Ευρωπαϊκού πολιτισμού βοηθώντας τον/την μαθητή/τρια, ανεξαρτήτως θρησκεύματος ή εθνικής καταγωγής και προέλευσης, να γνωρίσει και να κατανοήσει τον κόσμο που τον περιβάλλει.

 Επιμορφωτικά Σεμινάρια

Ως προς τις επιμορφωτικές δράσεις, υλοποιήθηκαν εντός τριών ημερών: 
Τρίτη, Τετάρτη & Πέμπτη 26, 27 & 28 Νοεμβρίου 2024


    Διεξήχθησαν τρία επιμορφωτικά σεμινάρια που παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα Τμήματα των Γ΄ - ΣΤ΄- Α΄ Τάξεων, ανά ημέρα, των Δημοτικών Σχολείων της 2ης Ενότητας της Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας με θέμα την «Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα και την παραγωγή εκπ/κού διαδραστικού υλικού» με βασικό στόχο την προώθηση - καλλιέργεια της ιδέας του «σύγχρονου ψηφιακού σχολείου» και τη διεύρυνση των γνώσεων των εκπαιδευτικών ως προς τη λειτουργική χρήση και τη δημιουργία ψηφιακών μέσων με εκσυγχρονισμένες, μαθητοκεντρικές τεχνικές ενταγμένες, κατάλληλα, στον μαθησιακό σχεδιασμό. 
     Οι επιμορφωτικές δράσεις, υλοποιήθηκαν στο 16ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας από τον εκπ/κό κ. Φώτιο Μπερδέκλη (ΠΕ70) και κατέδειξαν με τον πλέον εμφατικότρόπο ότι η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και πλατφορμών όπως οι Wordwall, Leanning Αpps, Quizizz, Genially, Ε-me content, Brisk Teaching, Ar-Tutor, Baamboozle κ.ά. προσφέρουν στους εκπαιδευτικούς έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο δημιουργίας ψηφιακού, εκπαιδευτικού διαδραστικού υλικού, ώστε οι μαθητές/τριες να εμπεδώσουν αυτά που έχουν διδαχθεί με ψυχαγωγικό τρόπο εντός και εκτός σχολικής τάξης. Το παραγόμενο υλικό δύναται να αξιοποιηθεί τόσο με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και ταμπλετών όσο και των διαδραστικών πινάκων και οθονών.

Θερμότατα συγχαρητήρια στους Διδάσκοντες Εκπ/κούς των δειγματικών διδασκαλιών κ.κ. Αναστασία Κυριακού (ΠΕ70) και Φώτιο Κωτσόβολο (ΠΕ70, ΠΕ01) για τις εξαιρετικές διδακτικές τους προσεγγίσεις με σχολαστική οργάνωση, σαφή στόχευση, διαθεματικό χαρακτήρα, διαπολιτισμικό προσανατολισμό και πλουραλισμό μέσων και εναλλακτικών, διαφοροποιημένων πρακτικών καθώς και στον επιμορφωτή κ. Φώτιο Μπερδέκλη (ΠΕ70) για τις μεθοδικές, οργανωμένες και λεπτομερώς σχεδιασμένες ψηφιακές του προτάσεις  -σύνδεση της θεωρίας με την πράξη- στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της διδασκαλίας, στην αξιοποίηση του εκπαιδευτικού έντυπου και ψηφιακού υλικού με στέρεη γνώση των διδακτικών αντικειμένων και των παιδαγωγικών μεθόδων και παροχή κινήτρων σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς μέσα από τον εμπλουτισμό και  τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας με σύγχρονο, καινοτόμο και παραγωγικό τρόπο! 

Θερμές ευχαριστίες, επίσης, στον Διευθυντή του 16ου Δ.Σ. Καλαμάτας κ. Απόστολο Ζαρκινό, στον Διευθυντή του 22ου Δ.Σ. Καλαμάτας κ. Αθανάσιο Πριστούρη και στη Διευθύντρια του Δ.Σ. των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Μπουγά κ. Ιωάννα Μπουγά για τη ζεστή φιλοξενία και την ενεργό συμμετοχή τους στην ευόδωση της κοινής προσπάθειας με την εξαιρετική επιτυχία των προαναφερόμενων δράσεων! Τέλος, πολλά συγχαρητήρια και ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στους/στις παριστάμενους/ες Εκπαιδευτικούς για την αθρόα προσέλευση, το αμέριστο, ειλικρινές ενδιαφέρον καθώς και για τον υψηλό βαθμό ενεργούς παρουσίας τους με καίριες, ουσιαστικές παρεμβάσεις με αξιοπιστία και επιστημονική εγκυρότητα καθώς και στην Υποδιευθύντρια του 16ου Δ.Σ. Καλαμάτας κ. Τζίνα Καρακασίλη για την επιμέλεια του φωτογραφικού υλικού!



 

 

 


Σχόλια