Πραγματοποίηση Ημερίδας του Υπουργείου Δικαιοσύνης για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Καλαμάτα
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν και απύθυναν χαιρετισμό, η Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας κ. Μαρία Οικονομάκου, ο Αντιδήμαρχος Καλαμάτας κ. Σαράντος Μαρινάκης, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Δικαιοσύνης κ.κ. Εύη Κουτσιούμπα και Αθηνά Αγοργιανίτου ενώ παρέστη και ο Διευθυντής της ΔΔΕ Μεσσηνίας κ. Ιωάννης Φραγκής. Στις εργασίες της Ημερίδας συμμετείχαν επίσης οι Διευθυντές/ντριες του 1ου Δ.Σ. Καλαμάτας κ. Δημήτριος Σταματόπουλος, του 11ου Δ.Σ. Καλαμάτας κ. Παναγιώτης Χαϊδεμένος, του 13ου Δ.Σ. Καλαμάτας κ. Αναστάσιος Ζόμπολας, του 16ου Δ.Σ. Καλαμάτας κ. Απόστολος Ζαρκινός, του 18ου Δ.Σ. Καλαμάτας κ. Ασημίνα Ξουλέη, του Δ.Σ. Μελιγαλά κ. Λίλιαν Καραβά, του Δ.Σ. Μερόπης κ. Κων/νος Παπαεμμανουήλ, πολλοί εκπ/κοί Προσχολικής & Δημοτικής Εκπ/σης και λοιποί παριστάμενοι/ες.
Στις εργασίες της ημερίδας συμμετείχαν ως Εισηγητές/τριες με τις αντίστοιχες θεματικές οι κάτωθι:
Αγγελική Ρουμελιώτου, Επιμελήτρια Ανηλίκων, Κοινωνική
Λειτουργός με θέμα: «Παιδιά με τσακισμένα φτερά: Δικαιώματα στο όνειρο!»
Μιχαήλ Πολυχρονόπουλος, Σύμβουλος
Εκπ/σης της 2ης Ενότητας της Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας με θέμα: «Ο ρόλος των
εκπαιδευτικών στην προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων: Πώς μπορούν οι
εκπαιδευτικοί να ενσωματώσουν τη διδασκαλία και την ευαισθητοποίηση για τα
ανθρώπινα δικαιώματα στην καθημερινή τους πρακτική και πώς μπορούν να
επηρεάσουν τους μαθητές τους».
Γαρυφαλλιά Τεριζάκη, Νηπιαγωγός με θέμα «Τα ανθρώπινα δικαιώματα κρύβονται στα βιβλία. Θα τα ανακαλύψουμε».
Πηνελόπη Κουρλέτη, Κοινωνική Λειτουργός, Συντονίστρια KΣΠΟ Καλαμάτας με θέμα: «Παιδικά δικαιώματα: Η προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών και η σημασία της παιδικής ασφάλειας και ευημερίας».
Συντονίστρια της συζήτησης, με ευέλικτο, εύστοχο και παραγωγικό τρόπο ήταν η Διευθύντρια του 8ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας κ. Βασιλική Μάλαμα.
Για να δείτε όλες τις Εισηγήσεις, πατήστε εδώ .
Μέσα από τις εργασίες της ημερίδας αναδείχτηκε η αναγκαιότητα προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον σύγχρονο κόσμο ως τον θεμέλιο λίθο πάνω στον οποίο η ανθρωπότητα επιχειρεί να οικοδομήσει ένα ειρηνικό και ευοίωνο μέλλον για όλους τους ανθρώπους σε κάθε γωνιά της γης.
Επιπρόσθετα,
δόθηκε έμφαση σε μία ποιοτική εκπαιδευτική κατεύθυνση που θα μπορούσε να επιφέρει
θετικές και ελπιδοφόρες εξελίξεις, όχι μόνον στον εκπαιδευτικό τομέα, αλλά και στη γενικότερη κοινωνική δομή του
κράτους, μέσω της προαγωγής της κοινωνικής λειτουργικότητας και αλληλεγγύης, με πολίτες ενημερωμένους, κριτικά σκεπτόμενους, υπεύθυνους. που λαμβάνουν πρωτοβουλίες, με γνώμονα το κοινό
συμφέρον. πολίτες που λειτουργούν ως χειραφετημένες προσωπικότητες και που είναι αποδεσμευμένοι
από τον μανδύα των εθνοκεντρικών φρονημάτων και του υπέρμετρου λαϊκισμού. πολίτες που μάχονται για την ενίσχυση
της ελευθερίας, εκ μέρους όλων των ανθρώπων. πολίτες που αγωνίζονται για τη διασφάλιση μίας φιλήσυχης και φιλειρηνικής κοινωνίας!
Ακολούθως, παρατίθενται μερικοί
ενδεικτικοί σύνδεσμοι προς ενδεχόμενη αξιοποίηση από τυχόν ενδιαφερόμενους/ες που παραπέμπουν σε υψηλής ποιότητας ευέλικτο
εκπαιδευτικό υλικό –πιλοτικά εφαρμοσμένο σε πολλές χώρες- που παρέχουν η δυνατότητα στους/στις εκπ/κούς
μας να εισάγουν την εκπαίδευση στη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη και τα
ανθρώπινα δικαιώματα στα σχολεία τους με ένα διασκεδαστικό, διαδραστικό και
ενδιαφέροντα τρόπο και στις δύο πρώτες βαθμίδες της Εκπ/σης:
https://www.living-democracy.com/el/
(Σχέδια Μαθημάτων 9 Ενοτήτων - Συλλογή από μοντέλα σχετικά με
την εκπαίδευση για τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη και τα ανθρώπινα
δικαιώματα – Υλικό για Γονείς, Εκπ/κούς, Δ/ντές:)
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Στερεότυπα και προκαταλήψεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Ισότητα - Βιώνεις την ισότητα
περισσότερο από εμένα;
ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Ετερότητα και πλουραλισμός -
Πώς μπορούν οι άνθρωποι να ζουν μαζί ειρηνικά;
ΕΝΟΤΗΤΑ
4: Σύγκρουση
ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Δικαιώματα, ελευθερίες και
υποχρεώσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ
6: Υποχρεώσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Μια σχολική εφημερίδα
ΕΝΟΤΗΤΑ 9: Κυβέρνηση και πολιτική
https://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs/1006-anthropina-dikaiomata-kai-symperilipsi
(Υλικό διαθέσιμο από το ΙΕΠ)
https://greeninstitute.gr/files/ABC_PI_Ta_diakaiomata_paidion_sxoleio.pdf
(ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ Σ.Μ.
Α/ΘΜΙΑΣ & β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ: Μετάφραση Βιβλίου που εξέδωσε η Ύπατη Αρμοστεία
των Ηνωμένων Εθνών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα)
(Πρώτα Βήµατα: Ένα εγχειρίδιο για να
αρχίσετε την Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα ∆ικαιώµατα)
Αρχικά, οι άνθρωποι είχαν
δικαιώµατα απλά και µόνον επειδή αποτελούσαν µέλη µιας οµάδας, όπως η
οικογένεια.
Έπειτα το 539 π.Χ., ο Κύρος ο Μέγας, αφού
κατέκτησε τη Βαβυλώνα, εντελώς αναπάντεχα ελευθέρωσε όλους τους σκλάβους, έτσι
ώστε να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Ακόµα, διακήρυξε ότι οι άνθρωποι έχουν το
δικαίωµα να επιλέξουν τη δική τους θρησκεία.
Ο Κύλινδρος του Κύρου, µια
πήλινη πινακίδα που περιέχει αυτές τις εξαγγελίες, θεωρείται η πρώτη διακήρυξη
ανθρωπίνων δικαιωµάτων στην ιστορία.
Η ιδέα των ανθρωπίνων
δικαιωµάτων γρήγορα εξαπλώθηκε στην Ινδία, στην Ελλάδα και τελικά, στη Ρώµη. Οι
πιο σηµαντικές εξελίξεις από τότε περιέλαβαν:
1215: Τη Μάγκνα Κάρτα η οποία
καθιέρωσε νέα δικαιώµατα και κατέστησε το βασιλιά υποτελή στο νόµο.
1628: Η Αίτηση για Δικαιοσύνη,
κείμενο το οποίο προέβαλε τα δικαιώµατα και τις ελευθερίες του λαού.
1776: Η Διακήρυξη Ανεξαρτησίας των Ηνωµένων
Πολιτειών η οποία διακήρυξε το δικαίωµα στη ζωή, στην ελευθερία και στην
επιδίωξη της ευτυχίας.
1789: Η Διακήρυξη των Δικαιωµάτων του Ανθρώπου
και του Πολίτη, έγγραφο της Γαλλίας που καθιέρωσε το ότι όλοι οι πολίτες είναι
ίσοι ενώπιον του νόµου.
1948: Η Οικουµενική Διακήρυξη
των Ανθρωπίνων Δικαιωµάτων, το πρώτο καταστατικό που δηλώνει επίσηµα τα τριάντα
δικαιώµατα που έχει κάθε ανθρώπινο ον.
(Πηγή: http://gr.youthforhumanrights.org)
Θερμά συγχαρητήρια
σε όλους/ες συνέβαλλαν στην επιτυχία της σημερινής σημαντικότατης επιμορφωτικής
δράσης (φορέας διοργάνωσης, εισηγητές/τριες, παριστάμενο κοινό) και πολλές ευχαριστίες στην Υποδιευθύντρια του 16ου Δ.Σ. Καλαμάτας κ. Γεωργία (Τζίνα) Καρακασίλη για την παροχή του φωτογραφικού υλικού!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου