6 Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού: Κοινή εκδήλωση Επτά Δημοτικών Σχολείων του Δήμου Καλαμάτας

Η 6η Μαρτίου αποτελεί μία σημαντική ημέρα για την ευαισθητοποίηση μικρών και μεγάλων ως προς το φαινόμενο της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού που συνεχώς επεκτείνεται, διογκούμενο, σε ευρύτερα όχι μόνον σχολικά αλλά και κοινωνικά πεδία. Στο πλαίσιο αυτό, επτά Σχολικές Μονάδες Α/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Καλαμάτας παρουσίασαν σήμερα, στην Πλατεία Αριστομένους στην Καλαμάτα, ένα σύνολο από επί μέρους μουσικο-θεατρικά δρώμενα με γενικό τίτλο: "Σπάω τη σιωπή σπάζοντας μπαλόνια" ενάντια σε αυτό το ανησυχητικό φαινόμενο ξαφνιάζοντας, ευχάριστα, το κοινό της Καλαμάτας περνώντας το μήνυμα ότι μόνον με την ενεργή συμμετοχή - συνδρομή όλων μπορεί να εξαλειφθεί - ξεριζωθεί αυτό το απειλητικό αγκάθι για την παιδική και κατ' επέκτασιν ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ευημερία!

Η ιδέα της πανελλήνιας δράσης ανήκε στον Καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Θεόδωρο Θάνο και  συντονίστηκε, σε τοπικό επίπεδο και με εξαιρετική επιτυχία, από τη Διευθύντρια του 14ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας κ. Μαριάννα Τσορώνη.

Ειδικότερα στην εκδήλωση συμμετείχαν τα κάτωθι επτά Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Καλαμάτας (τα πέντε Δ.Σ. προέρχονται από τη 2η Ενότητα της Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας):

6ο Δ.Σ. Καλαμάτας

12ο Δ.Σ. Καλαμάτας

13ο Δ.Σ. Καλαμάτας

14ο Δ.Σ. Καλαμάτας

16ο Δ.Σ. Καλαμάτας

24ο  Δ.Σ. Καλαμάτας

Δ.Σ. Σπερχογείας

Ήταν μία εκδήλωση που ανέδειξε, στο μέγιστο βαθμό, τη σημαντικότητα αυτού του ακανθώδους προβλήματος και του ενεργού ρόλου που μπορεί να διαδραματίσει η εκπαιδευτική κοινότητα με τη συνδρομή - υποστήριξη κρατικών υπηρεσιών, κοινωνικών δομών και φορέων προς τον περιορισμό και την πλήρη εξάλειψη αυτού του δυσάρεστου φαινομένου. 

Μετά το πέρας της κεντρικής εκδήλωσης, οι μαθητές/τριες ανά Σχολική Μονάδα, διέτρεξαν κεντρικές περιοχές της πόλης της Καλαμάτας διαχέοντας τη σημαντικότητα του σημερινού μηνύματος κινητοποιώντας πολίτες της καθημερινής ζωής της πόλης!

 

Θερμά συγχαρητήρια στα παιδιά και των επτά Δημοτικών Σχολείων που με την πηγαία εκφραστικότητά τους βροντοφώναξαν την εναντίωσή τους σε κάθε μορφή σωματικής - ψυχολογικής και λοιπής βίας, στους/στις άξιους/ες εκπαιδευτικούς τους και στους/στις Διευθυντές/ντριες των Σ.Μ. (ιδιαίτερα στην συντονίστρια - παρουσιάστρια της δράσης κ. Μαριάννα Τσορώνη) που υποστήριξαν τη δράση στο πιο κεντρικό σημείο της πόλης -και όχι μόνον- ώστε να υπάρξει ευρεία διάχυση του ισχυρότατου μηνύματος της σημερινής ημέρας.

Οι εκδηλώσεις κατά της Σχολικής βίας και του εκφοβισμού για την Α/θμια & Β/θμια Εκπ/ση Μεσσηνίας, στην πόλη της Καλαμάτας, καλύφθηκαν ειδησεογραφικά από την ηλεκτρονική εφημερίδα Θάρρος. Για να δείτε τη σχετική ανάρτηση, πατήστε εδώ.

Στη συνέχεια, παρατίθεται διασκευή τραγουδιού του αείμνηστου μουσουργού Λουκιανού Κελαηδόνη με τίτλο: "Ο ύμνος των μαύρων σκυλιών" ("Λέμε ΝΑΙ") σε διασκευή των μαθητών/τριών του 13ου Δ.Σ. Καλαμάτας με τίτλο "Ο ύμνος κατά των μαύρων στιγμών" με την υποστήριξη - επικουρία του Υπεύθυνου Εκπ/κού Μουσικής Αγωγής της Σχολικής Μονάδας κ. Δημήτριου Σαρρή.

Στην παρέα λέμε ναι

και στις φάσεις λέμε ναι

στην φιλία λέμε ναι

στην ομάδα λέμε ναι

στην ειρήνη λέμε ναι

στην αγάπη λέμε ναι

 

όχι λέμε στην βία

όχι και στον εκφοβισμό

όχι στην αδικία

όχι στον θυμό

 

Στη συγνώμη λέμε ναι

και στην γνώμη λέμε ναι

στα πιστεύω λέμε ναι

και στις σκέψεις λέμε ναι

στο "διαφέρω" λέμε ναι

και στο "ξέρω" λέμε ναι

 

όχι λέμε στις κλίκες

όχι στα "επιβάλλεται"

όχι λέμε στα "πρέπει"

όχι στον φασισμό

 

στις φάσεις ναι,

στις τάσεις ναι

στα πάρτυ ναι

στην "πάρτη" Νο!!!

στο"ίσως" ναι

στο μίσος Νο!

Στην εταιρότητα ναι!!!

Τέλος, παρατίθενται μερικά συνοπτικά, επιγραμματικά στοιχεία για την οριοθέτηση - διαχείριση της βίας και του σχολικού εκφοβισμού προς αξιοποίηση από κάθε ενδιαφερόμενο/η:

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι απλά ένα «παιχνίδι» ή μία παροδική φιλονικία μεταξύ παιδιών, αλλά μία σοβαρή μορφή βίας με δυσάρεστες συνέπειες.

 Εκδηλώνεται με διάφορους τρόπους, όπως:

Σωματική βία:

 χτυπήματα, κλοτσιές, σπρωξίματα Λεκτική βία: προσβολές, κοροϊδίες, απειλές

Ψυχολογική βία

εκφοβισμός, απομόνωση, διάδοση φημών Κοινωνικός εκφοβισμός: αποκλεισμός από ομάδες, εξαίρεση από κοινωνικές δραστηριότητες

Ηλεκτρονικός εκφοβισμός: 

χρήση του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών για την παρενόχληση και τον εκφοβισμό Oι επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού μπορούν να είναι βαρύτατες για το θύμα, επηρεάζοντας:

Την ψυχολογική του υγεία: άγχος, κατάθλιψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση, τάσεις αυτοκτονίας.

Την κοινωνική του ζωή: απομόνωση, δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις Την ακαδημαϊκή του επίδοση: δυσκολίες στη μάθηση, σχολική αποτυχία.

Είναι απαραίτητη η συλλογική προσπάθεια όλων για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.

Οφείλουμε:

Να ενημερωθούμε: να μάθουμε για το φαινόμενο, τα σημάδια και τις συνέπειές του

 Να ευαισθητοποιηθούμε: να κατανοήσουμε τη σοβαρότητα του προβλήματος και να υιοθετήσουμε στάση μηδενικής ανοχής απέναντι στην βία

Να ενθαρρύνουμε την επικοινωνία: να δημιουργήσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, όπου τα παιδιά θα νιώθουν άνετα να μιλήσουν για ό,τι τα απασχολεί.

 Να παρέμβουμε άμεσα: να λαμβάνουμε τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του θύματος και την αντιμετώπιση του θύτη.

Να στηρίξουμε τα θύματα: να τους προσφέρουμε ψυχολογική υποστήριξη και να τα βοηθήσουμε να ξεπεράσουν το τραύμα.



Σχόλια